Home De gemeentelijke diensten Bevolking, Burgerlijke Stand, Vreemdelingen, Verkiezingen

Bevolking, Burgerlijke Stand, Vreemdelingen, Verkiezingen

 

Keizer Karellaan 140 - gelijkvloers
 

Bevolking

 

WERKEN: Herinrichting van de dienst Bevolking

In het kader van de herinrichting van de dienst Bevolking, zal de dienst van maart tot mei 2018 belangrijke wijzigingen ondergaan.

De toegang tot het Gemeentehuis is alleen mogelijk via de parking aan de: de Villegaslaan.

Ingang via de deur links van de Raadszaal (zie kaart).

 

OPENINGSUREN TIJDENS DE WERKEN:

Van maandag tot donderdag van 8u30 tot 12u00 en van 13u30 tot 15u00 - vrijdag van 8u30 tot 12u00

!!!Geen permanentie op donderdagavond!!!

Voor alle informatie over de openingsuren, blijft de dienst Bevolking ter uwe beschikking: 02/464.05.17 - E-mail

 


Tél.: 02/464.05.15/16/17
Fax : 02 466 84 40

E-mail
 

Maandag, dinsdag, woensdag           : 8.30-12.00 uur en 13.30-15.00 uur

Donderdag                                     : 8.30-12.00 uur en 13.30-15.00 uur

                                                        Geen permanentie op donderdagavond tijdens de werken

Vrijdag                                           : 8.30- 12.00  (gesloten ‘s namiddags)

 

De Bevolkingsdienst behandelt de formaliteiten inzake adresveranderingen, identiteitskaart, rijbewijs, reispaspoort, bewijs van inschrijving, nationaliteit, gezinssamenstelling, wettiging van handtekening, ouderlijke toelating aan minderjarigen, uittreksel uit het strafregister, orgaandonatie,  inzake euthanasie, reservatie van parkeerplaatsen bij verhuizing en alles betreffende verkiezingen.

 

 Loket "elektronische identiteitskaart"

Tel. : 02/464.05.66
E-mail

 Als U beschikt over een elektronisch kaartlezer, kan U:
 

         - online en gratis bepaalde administratieve documenten afprinten via de site van het Rijksregister "Mijn dossier" van FOD Binnenlandse Zaken

          
Nieuwe inwoner? Lees de informatiefiche over de formaliteiten die u voor de levering van gas en elektriciteit moet invullen.

 

Burgerlijke Stand


Tel. : 02/464.05.13/23/24  Fax : 02/465.28.24

Email
 

Maandag, dinsdag, woensdag           : 8.30-12.00 uur en 13.30-15.00 uur

Donderdag                                      : 8.30-12.00 uur

                      13.30-15.00 uur (enkel op afspraak)

                                                       permanentie: 16.00-18.45 uur  (enkel op afspraak)

Vrijdag                                           : 8.30-13.00 uur (gesloten ‘s namiddags)


De Burgerlijke Stand behandelt de formaliteiten inzake geboorteaangifte, erkenning van moeder- en vaderschap, adoptie, ceremonie (huwelijk, jubileum en eeuwelingen),  wettelijke samenwoonst, echtscheiding, naturalisatie, nationaliteit, laatste wilbeschikking, overlijden, toewijzing van geslachtsnaam, voorna(a)m(e)n- of naamverandering, overschrijven van burgerlijke stand, rechtzetting akten. U kan hier ook terecht voor uittreksels uit de burgerlijke stand, nationaliteitsakten en inlichtingen i.v.m. de begraafplaatsen (Kerkhoflaan en Bosstraat).

 

BEGRAAFPLAATS


Bosstraat 1
Tel. : 02/468.51.61

Email


Openingsuren: van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 16.00 uur, blijft toegankelijk tijdens het weekend.
Begrafenisondernemers - formulier

 

Vreemdelingendienst :

Tel. : 02/464.05.14/20/25/62       Fax : 02/464.95.77

Email

Maandag en dinsdag  : 8.30-12.00 uur (laatste ticket om 11.00 uur)

Woensdag                   : 8.30-12.00 uur (laatste ticket om 11.00 uur) en 13.30-15.00 uur (laatste ticket om 14.15 uur)

Donderdag                  : 8.30-12.00 uur (laatste ticket om 11.00 uur)

                                    enkel op afspraak: 13.30-15.00 uur en 16.00-18.45 uur

Vrijdag                       : 8.30-13.00 uur (laatste ticket om 12.00 uur)

 

De Vreemdelingendienst behandelt de inschrijvingsmodaliteiten van vreemdelingen die al een verblijfsvergunning hebben.

De Dienst Vreemdelingen onderneemt verschillende stappen rond het verblijf en de vestiging van burgers die uit het buitenland komen om in de gemeente te verblijven als werknemer, student, onderzoeker, die over voldoende bestaansmiddelen beschikken, in het kader van de gezinshereniging, als asielzoeker, etc.

Hij levert allerlei soorten administratieve documenten af, zoals gezinssamenstelling, attesten van woonst, arbeidsvergunningen, ouderlijke toelating, historiek verblijfsvergunningen,...

De uitreiking van uittreksel van een certificaat van goed gedrag en zede en alle vragen in verband met rijbewijs zijn bij de Dienst Bevolking te vragen.

Gelet op het specifieke karakter van de behandelde zaken is het wenselijk dat de betrokkene zich persoonlijk aanmeldt aan het loket, in het bezit van zijn identiteitsbewijs of verblijfsvergunning.

 

Handige links:

 

Verbintenis tot tenlasteneming ( voor touristiche visum) – bijlage 3 bis

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/Documents/bijlage_03_02.pdf

Aanvraag voor de herdruk voor de PIN codes

http://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/identiteitsdocumenten/eid/puk-codes/

Meer informatie over de verschillende soorten van verblijf en de juridische grondslag vindt u bij:


Informatie i.v.m. de legalisatie of over het visum:


Voor informatie over het Asielstatuut of over de Asielprocedure kunt u de volgende site raadplegen:


Informatie voor zelfstandigen:


Informatie rond de arbeidskaart:


Voor het registreren van een huurcontract:

 

Opgelet! Sinds 02/03/2015 worden vreemdelingen die langer dan drie maanden in België willen verblijven, verzocht om een bijdrage te betalen van €60, €200, of €350 afhankelijk van het type aanvraag.

Deze bijdrage is voorzien door het Koninklijk Besluit van 16/02/2015 en wordt volledig ontvangen door de Federale overheid.

De bijdrage is te betalen vóór de indiening van de aanvraag bij de gemeentelijke diensten.

Voor meer inlichtingen:

https://dofi.ibz.be/sites/dvzoe/NL/nieuws/Pages/De_bijdrage.aspx

 



 

« april 2018 »
april
MaDiWoDoVrZaZo
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30